ALBEDIS Jobs - letempsemploi.ch
4’251 entreprises pour votre recherche.

ALBEDIS

Avenue des Baumettes 5/7
1020 Renens
Tel: +41 (0)22 908 69 69
undefined undefined
Réseaux sociaux
undefined undefined

Emplois

Favori

19/06/2025

ALBEDIS

Assistant(e) de gestion – Junior H/F

  • ALBEDIS

  • 1204Genève

  • 19/06/2025

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

1204Genève

DESCRIPTION DE LA MISSION: Appui à la gestion d'actifs privés : Assurer le suivi opérationnel des placements financiers, des biens immobiliers et des participations dans des sociétés non cotéesÉlaborer des tableaux de synthèse patrimoniaux et produire des rapports périodiquesPréparer, sous supervision, des instructions liées à des opérations bancaires ou d'investissementMaintenir à jour les informations clients et les données liées à la conformité (KYC)Contrôle réglementaire et conformité :Collecter et analyser les justificatifs nécessaires à l'identification des clientsGarantir le respect des normes en matière de lutte contre le blanchiment et de connaissance clientFaire le lien avec les établissements financiers pour les procédures de diligence requisesGestion administrative et services internes : Classer et archiver les documents en format numérique et papierSuivre les besoins en fournitures, organiser les services internes et gérer la logistique de bureauSoutenir la planification interne : gestion des déplacements, des réunions et des agendasAssistance en comptabilité et gestion financière :Préparer les documents comptables et assurer le suivi des dépenses et règlementsCoordonner les échanges avec les prestataires comptables externesEffectuer des vérifications simples des relevés bancaires et des facturesParticipation à des initiatives transverses :Collaborer à des projets ponctuels dans des domaines variés (immobilier, dons, acquisitions, etc.)
Voir l'annonce
Favori

15/01/2025

ALBEDIS

Senior Finance Manager- Product Supply H/F

  • ALBEDIS

  • 1204Genève

  • 15/01/2025

  • Emploi permanent 100%Gestion/Cadre

Emploi permanent 100%

Gestion/Cadre

1204Genève

DESCRIPTION DE LA MISSION: Main Responsibilities:Supply Chain Financial Planning & Actuals ControllingAnalyse monthly COGS (Cost of Goods) and Inventory actuals in collaboration with the relevant parties (plants, PS,/Global Business Services Accounting). Pro-actively work with the parties to identify gaps, drivers behind the gaps. Propose solutions to address the gaps sustainably, structurally and in a timely fashion.Own the quarterly COGS forecast, including: Volume: understand and reconcile various sources of volume (production volume, trade sales, etc.)COGS by SKU (Stock Keeping Unit) database, reflecting latest business assumptions.Inventory forecast, ensuring consistency with trade sales and production plan.Deep understanding of business drivers behind each COGS bucket: plant variances, scrap, savings, transport costs, etc.Alignment with The company management (CFO and Chief Supply Officer)Supporting the 5 Year Plan process with PS inputsProposing and implementing continuous improvements to the forecast and actuals proofing processes, to make them more timely, efficient and accurate.Supply Chain Financial AnalysisBe the Finance “Business Partner” for PSIn collaboration with Product Supply, identify, value and prioritize optimization/cost saving projects for all cost components (materials, freight, scrap, etc.). Utilise a broad set of analytical tools (benchmarking, loss analysis, trend analysis, variance analysis, etc.). Ensure all analysis is consistent, accurate and timely. Contribute to Cost Savings Summits on an annual basis.Annual assessment of overall company COGS structure, both on a macro-level and down to BOM (Bill Of Material) level for key products.Lead annual price setting with ADSHSupport Purchasing for annual cost negotiations with key 3rd party suppliers and contract manufacturers.Support PS leadership with financial analysis for strategic Supply Network Redesign and Business Continuity projects.Own product costing for new product initiatives.Provide backup for cost/transfer price maintenance in SAP.StewardshipPerform COGS actuals proofing and implement corrective actions.Oversight of COGS masterdata controls, in collaboration with The company Accounting and the Financial Controller.Support the internal Control Self Assessments (CSA) program as needed.Support and provide timely/quality input to the Audit Process mainly focusing on COGSPerform Subpart F reporting to parent companiesEnsure compliance with JV processes. Eg. STEAM, Decision Authority, etc.Take on additional roles/functions outside of their immediate responsibilities as required.
Voir l'annonce