albedis est une société spécialisée de Interiman Group, entreprise leader dans le recrutement fixe et temporaire, la formation, l’outsourcing RH, l’outplacement et le conseil en Suisse.
Bénéficier des synergies d'un groupe leader dans les ressources humaines offre de nombreux avantages. Nous mettons nos forces et compétences en commun afin de garantir le succès de votre entreprise. Si l'un de vos besoins n'entre pas dans la gamme de service d'albedis, nous saurons vous rediriger vers notre filiale spécialisée dans le domaine en question.
La méthode de recrutement et d’évaluation dépend essentiellement de la situation et des attentes du client. Une analyse préalable des besoins permet de déterminer la solution idéale : approche directe (headhunting), publication d’annonces (presse et/ou internet) ou recherche dans notre réseau et base de données. Dans la pratique, c’est une combinaison de ces solutions qui permet d’établir une sélection de talents la plus en adéquation avec les attentes du client.
L’adéquation idéale entre le profil des candidat·e·s recherché·e·s et l’entreprise nécessite une bonne compréhension de la situation : culture d’entreprise, style de communication, stratégie de développement, méthodes de travail, etc. Nos consultant·e·s chercheront donc à vous connaitre de manière approfondie, ce qui permettra également de mieux présenter votre situation auprès des talents susceptibles de vous rejoindre.
Les candidatures sont traitées dans le cadre du strict respect des normes légales en vigueur. albedis se fixe des normes très élevées en matière de déontologie et d’excellence.
Services de candidature
ALBEDIS
INTRODUCTION:
For one of our clients based in Geneva, we are looking for a
Design Delivery Specialist M/F
10 month temporary assignment
Full-time position
Design Delivery Specialist M/F H/F
DESCRIPTION DE LA MISSION:
Work in close coordination with pre-press vendors, print suppliers, and brand/design stakeholders to validate the technical feasibility of visual concepts, propose alternatives when needed, coordinate or attend print tests, ensure consistent visual output on-shelf, and troubleshoot any quality concerns.
Take ownership of project planning and execution timelines, escalating relevant challenges to stakeholders at the right moment to facilitate smooth decision-making and maintain deadlines and quality standards.
Oversee and manage project workflows using WebCenter or equivalent artwork management systems.
Contribute individually and within teams to process optimization by introducing or reapplying innovations that boost quality, reduce effort, and improve turnaround time.
Actively identify opportunities for reducing or avoiding costs and provide accurate quarterly reporting on design execution KPIs.
PROFIL ATTENDU:
Degree in Design or equivalent hands-on experience in packaging execution environments.
Comprehensive knowledge of the end-to-end design-to-production workflow, including design finalization, print feasibility, artwork preparation, and materials/finishes suitability.
Proven ability to manage several complex projects at once, demonstrating excellent organizational skills, precision, and follow-through.
Proficient in Microsoft Office tools (Outlook, PowerPoint, etc.) with a working knowledge of Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat) as a plus.
Clear and professional communication skills—both written and spoken—with the ability to synthesize and present technical or creative information in a structured, impactful way.
Strong team spirit and a solutions-oriented mindset with a proactive approach to cross-functional collaboration.