KPMG AG Jobs - letempsemploi.ch
4’267 entreprises pour votre recherche.
  • imprimer
  • Partager par e-mail

KPMG AG

  • imprimer
  • Partager par e-mail

KPMG AG

Favori

15/07/2025

KPMG AG

Consultant - Corporate Tax - Lausanne

  • KPMG AG

  • Lausanne

  • 15/07/2025

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

Lausanne

Consultant - Corporate Tax - Lausanne Are you willing to expand your tax knowledge based on your academic background by taking part in diverse projects within an international environment? Join the Corporate Tax department active in Romandie and become part of a dynamic team! Apply now Lausanne By arrangement 80 % - 100 % Your contribution to KPMG Provide guidance to national and international firms on tax implications across various business activities including mergers & acquisitions, reorganizations, financing, real estate transactions, supply chain operations, and legal, financial, and operational transformations Assist clients in tax compliance, tax accounting, and the transformation of tax functions Incorporate national and international tax laws into analysis and recommendations Collaborate with interdisciplinary teams and international colleagues from diverse departments Engage in direct communication with clients and tax authorities This is what makes you successful Hold a master degree in finance or Swiss law Show a keen interest in business management and Swiss and International corporate tax law matters Strong analytical, logical and adaptive skills, particularly in finance and accounting Great aptitude for process-oriented thinking, effective communication, and a passion for digital innovation High level of customer focus, teamwork, and dedication Fluent in both French and English; additional language skills is a plus Discover KPMG - Become part of our team The experts at Corporate Tax advise companies on all tax issues and support them with challenging national and cross-border projects. Our team is the central point of contact for all questions relating to business strategies, supply chains, mergers and acquisitions and real estate transactions. We offer legal and tax support in the areas of national and international tax law. With 300 different auditing and advisory service opportunities, our people can choose the career path that suits them best. Through our competencies in business transformation as well as ESG consulting, we support our clients in today's biggest challenges. We are a purpose-led and values driven company where your insight can create opportunities for you and contribute to a better future. Do work that matters, supported by a community that values difference and cares about you. Gain learning that'll last you a lifetime and be recognized for the impact you make. Find opportunity everywhere with KPMG. Learn more about KPMG Do you have any questions? Haig Ilanjian Human Resources +41 58 249 38 80
Voir l'annonce
Favori

12/07/2025

KPMG AG

Consultant / Senior Consultant - Accounting & Payroll Services

  • KPMG AG

  • Lausanne

  • 12/07/2025

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

Lausanne

Tu souhaites rejoindre une société internationale dynamique et formatrice ?, Notre département Accounting & Payroll Services assure les services d'externalisation en matière comptable, salariale et fiscale pour notre clientèle nationale et internationale Ta contribution chez KPMG Avec le support de collègues plus expérimentés, soutenir et conseiller nos clients nationaux et internationaux dans leur gestion financière et salariale en s'assurant de l'application des réglementations en vigueur Tenir la comptabilité débiteurs, créanciers et financière jusqu'au bouclement des comptes de nos clients en appliquant les différentes normes comptables, établir les décomptes TVA et apporter un soutien à l'établissement des états financiers Assurer le calcul des salaires des collaborateurs de nos clients pour différents types de population tels qu'employés locaux, expatriés, employés d'un employeur étranger, administrateurs Gérer les mutations du personnel de nos clients en lien avec les autorités sociales et fiscales Etablir les déclarations aux assurances sociales, à l'impôt à la source et les certificats de salaire annuels Collaborer avec les différents membres de l'équipe ainsi qu'avec d'autres départements et participer à des projets variés Apporter une contribution au développement de nouveaux outils et processus afin de répondre aux défis continuels rencontrés par nos clients Voici ce qui fait ta réussite Au bénéfice d'un CFC d'employé(e) de commerce, Maturité professionnelle commerciale, d'un Bachelor orientation comptabilité, finance, économie (HEC, HEG ou équivalent), ou en cours d'obtention du brevet fédéral de spécialiste en finance et comptabilité Titulaire d'au minimum 2 ans d'expérience en Suisse en comptabilité Volonté d'apprendre de nouvelles choses avec l'aide de collègues plus expérimentés et capacité à faire preuve d'analyse, d'une excellente gestion des priorités, de flexibilité et aptitude à travailler en équipe Rigoureux, orienté(e) solution et désireux d'offrir des services de haute qualité à une clientèle exigeante Tu n'aimes pas la routine, es motivé(e), souhaites relever de nouveaux défis et prendre des responsabilités Tu apprécies le contact et aimes travailler dans un environnement et une ambiance de travail agréable Expérience en gestion des salaires, un atout Maîtrise de Microsoft Office, en particulier Excel Tu es intéressé par les nouvelles technologies Tu es de langue maternelle française, avec une bonne maîtrise de l'anglais (minimum niveau B2) ou prêt(e) à approfondir tes connaissances en anglais Playback Rate Text Edge Style restore all settings to the default values Les avantages Nous offrons des avantages variés qui te permettront de t'épanouir et dont tu pourras bénéficier à vie. En savoir plus Travail flexible Nous visons à équilibrer votre carrière et vie personnelle avec soutien et flexibilité. Profitez du travail hybride, horaires flexibles, travail à l'étranger (10 jours/an), et un congé parental généreux Travail flexible La qualité et l'intégrité sont cruciales chez KPMG pour inspirer confiance et encourager le changement. Conscients de l'impact de notre activité, nous nous engageons à offrir des services fiables, en accordant une attention particulière aux enjeux ESG (environnementaux, sociaux et de gouvernance) Nous favorisons un lieu de travail inclusif, diversifié et équitable. Notre engagement envers l'inclusion, la diversité et l’équité se reflète dans nos pratiques. Rejoignez une culture qui célèbre l’unicité et nos communautés, comme KNOW & KNOW Young, Pride et Internationals at KPMG
Voir l'annonce
Favori

29/06/2025

KPMG AG

Senior Consultant / Assistant Manager - Corporate Tax

  • KPMG AG

  • Lausanne

  • 29/06/2025

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

Lausanne

Senior Consultant / Assistant Manager - Corporate Tax The experts at Corporate Tax advise companies on all tax issues and support them with challenging national and cross-border projects. Our team is the central point of contact for all questions relating to business strategies, supply chains, mergers and acquisitions and real estate transactions, and Corporate tax compliance. We offer legal and tax support in the areas of national and international tax law. Apply now Lausanne By arrangement 100 % Your contribution to KPMG Provide guidance to national and international firms on tax implications across various business activities including mergers & acquisitions, reorganizations, financing, real estate transactions, supply chain operations, and legal, financial, and operational transformations Assist clients in tax compliance, tax accounting, and the transformation of tax functions Incorporate national and international tax laws into analysis and recommendations Collaborate with interdisciplinary teams and international colleagues from diverse departments Support the guidance and growth of team members Engage in direct communication with clients and tax authorities This is what makes you successful Hold a Swiss master degree in finance or law or currently enrolled in the Swiss Certified Tax Expertise 3 to 5 years of experience in corporate tax in Switzerland acquired within multinational environments, Big 4 firms, or fiduciaries working with international clients Show a keen interest in business management and Swiss and International corporate tax law matters Strong analytical, logical and adaptive skills, particularly in finance and accounting Great aptitude for process-oriented thinking, effective communication, and a passion for digital innovation High level of customer focus, teamwork, and dedication Fluent in both French and English; additional language skills, particularly in German, is a plus Discover KPMG - Become part of our team The experts at Corporate Tax advise companies on all tax issues and support them with challenging national and cross-border projects. Our team is the central point of contact for all questions relating to business strategies, supply chains, mergers and acquisitions and real estate transactions. We offer legal and tax support in the areas of national and international tax law. With 300 different auditing and advisory service opportunities, our people can choose the career path that suits them best. Through our competencies in business transformation as well as ESG consulting, we support our clients in today's biggest challenges. We are a purpose-led and values driven company where your insight can create opportunities for you and contribute to a better future. Do work that matters, supported by a community that values difference and cares about you. Gain learning that'll last you a lifetime and be recognized for the impact you make. Find opportunity everywhere with KPMG. Learn more about KPMG Do you have any questions? Haig Ilanjian Human Resources +41 58 249 38 80
Voir l'annonce