BRUNSCHWIG & CIE SA Jobs - letempsemploi.ch
3’255 entreprises pour votre recherche.
  • imprimer
  • Partager par e-mail

BRUNSCHWIG & CIE SA

  • imprimer
  • Partager par e-mail

BRUNSCHWIG & CIE SA

Télétravail
Favori

09/05/2024

BRUNSCHWIG & CIE SA

Trade Marketing Intern - 6 months - 100%

  • BRUNSCHWIG & CIE SA

  • Genève

  • 09/05/2024

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

Genève

Trade Marketing Intern - 6 months - 100% For the past 130 years, the Brunschwig family has ensured that Bongenie Grieder stays at the pinnacle of luxury retailing in Switzerland. This achievement is the product of our rich heritage and diverse workforce, which is key to ensure long-term success of the company, driving innovation and creativity. Our employees are therefore our single biggest investors because we encourage them to bring fresh ideas and challenge the status quo. We challenge each other in everything we do but that ultimately, your ambition and your loyalty will be rewarded. Report to :Trade Marketing Specialist Internship: 6-month internship contract Bongenie Grieder headquarter :Carouge (GE) Hybrid model :1day/week home office Start date :April 2024 / As soon as possible Within the Digital & Marketing Department, you will work within the Brand & Marketing division to coordinate trade marketing activations. You will report to the Trade Marketing Specialist. RESPONSIBILITIES AND TASKS Campaign Communication Communicate with brands on agreed activations Collect assets for specific trade marketing campaigns: campaign images, video content and press releases Campaign coordination with internal teams Share and coordinate assets/content brief with internal teams: CRM, E-Com, Social Media, Content and Creative team Ensure that images match with Bongenie Grieder buys and fit artistic/technical standards Coordinate with Visual Merchandising team for in-store installation (pop-up and window) Ensure packshots/product images are available for campaign launch on E-Commerce platform Reporting Analyze retail sales and build pivot tables from Excel Jet reports Collect KPIs from digital teams (CRM, E-Com, Social Media) Finalize trade marketing report for brands Administrative tasks Send commercial agreement to brand Make sure that brands fill in and send back the commercial agreement before campaign launch Draft and send invoice to brands Follow-up on due payments and coordinate with internal Accounting department for closure YOUR PROFILE You are completing an undergraduate degree in Business Administration, specializing in marketing, digital marketing or communication (EHL, HEC Lausanne, ISG Luxury, IFM Business School, EM Lyon, etc.) You have an interest in the fashion and luxury industry You are fluent in English (minimum C1) and French, both mandatory 1 brunschwig & cie s.a. rue du Marché 34 — case postale — 1211 Genève 3 — +41 (0)58 330 30 00 — bongenie-grieder.ch You are familiar with Microsoft tools (Excel, Power Point) and comfortable with pivot tables and numbers You are organized and can work to tight deadlines You are autonomous and can work within different teams and different stakeholders If you match the required profile, please send your application in English to mverdoia@brunschwig.ch An internship agreement from your school is mandatory . Please confirm your starting date and internship agreement in your application. 2 brunschwig & cie s.a. 34, rue du Marché — case postale — 1211 Genève 3 — +41 (0)58 330 30 00 — bongenie-grieder.ch
Voir l'annonce
Favori

02/05/2024

BRUNSCHWIG & CIE SA

Responsable d'étage/floor manager à 100% en CDI

  • BRUNSCHWIG & CIE SA

  • Genève

  • 02/05/2024

  • Emploi permanent 100%Gestion/Cadre

Emploi permanent 100%

Gestion/Cadre

Genève

Responsable d’étage/floor manager à 100% en CDI Depuis plus de 130 ans, l'entreprise familiale Bongénie Grieder propose une sélection unique de produits de luxe et de styles de vie dans les endroits les plus exclusifs de Suisse. Nos exigences de qualité ne se limitent pas seulement à notre gamme, mais s’étendent également à nos collaborateurs et collaboratrices, qui constituent la base de notre succès. Pour renforcer nos équipes bien établies à Genève, nous recherchons une personne de suite ou à convenir en qualité de Responsable d’étage, vos tâches seront les suivantes : Gestion d’un étage, management d’une équipe d’environ 7 personnes Gestion des plannings et des absences Gestion des stocks et de la marchandise Atteindre les objectifs de vente Fournir une expérience de service client exceptionnelle en dépassant les attentes de nos clients, en démontrant une excellente connaissance des produits ainsi que de l'histoire du Bongénie Capacité à partager avec les clients et à donner des conseils sur les tendances générales du monde de la mode en faisant preuve de passion pour la mode Maintenir les normes de sécurité au sein du magasin pour assurer la sécurité des clients, des collègues et de la marchandise ; Votre profil : Formation et plusieurs années d'expérience dans le management d’équipes et la satisfaction client. Expérience dans la mode haut de gamme/luxe Connaissances linguistiques : Français /anglais une nécessité Excellente présentation Esprit d'équipe, dynamique Vous maîtrisez tous les aspects de la gestion et les outils informatiques Bonne résistance au stress Nous offrons : Travail exigeant et varié dans le monde de la mode 5 semaines de vacances par an Remises d'achat intéressantes Contrat à durée indéterminée Nous nous réjouissons de recevoir votre candidature complète avec photo par e-mail à : spiaget@brunschwig.ch Seuls les dossiers correspondant au profil recherché recevront une réponse. 1 brunschwig & cie s.a. 34, rue du Marché — case postale 3071 — 1211 Genève 3 — +41 (0)58 330 30 00 — bongenie-grieder.ch
Voir l'annonce