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ALSTOM Schweiz AG

Favori

24/06/2025

ALSTOM Schweiz AG

Direct Procurement Operations Coordinator

  • ALSTOM Schweiz AG

  • Mex

  • 24/06/2025

  • Emploi permanent 100%Poste de direction

Emploi permanent 100%

Poste de direction

Mex

Aceptar todas las cookies Pulsar Tabulador para desplazarse para pasar el enlace del contenido Función de trabajo Nivel de experiencia Seleccione la frecuencia (en días) para recibir una alerta: At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams, to turnkey systems, services, infrastructure, signalling and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, 80,000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars Your future role Take on a new challenge and apply your strategic procurement expertise in a new cutting-edge field. You’ll work alongside dedicated, collaborative teammates. You'll serve as a crucial link between procurement and the Site Management Committee, ensuring seamless communication and informed decisions that impact procurement and site activities. Day-to-day, you’ll work closely with teams across the business (such as Supply Chain, Quality Assurance, and Production), relay important updates regarding supplier relations and operational directives, and much more Timely dissemination of decisions and instructions that may affect procurement activities Proactive identification of supplier difficulties and coordination of appropriate responses Participation in strategic Make or Buy decision-making processes Collaboration with cross-functional teams to ensure procurement strategies are well-integrated All about you We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: Degree in Business Administration, Supply Chain Management, or a related field Experience or understanding of direct procurement processes and best practices Familiarity with global sourcing strategies and supplier relationship management Proven track record of working effectively as a member of a management committee or similar leadership team Things you’ll enjoy Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: Progress towards becoming an integral leader influencing key procurement decisions and strategies You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you! As a global business, we’re an equal-opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We’re committed to creating an inclusive workplace for everyone Movilidad sostenible
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23/07/2025

ALSTOM Schweiz AG

Team Leader

  • ALSTOM Schweiz AG

  • Villeneuve

  • 23/07/2025

  • Emploi permanent 100%

Emploi permanent 100%

Villeneuve

Team Leader Date: 12 juil. 2025 Lieu: Villeneuve, VD, CH Entreprise: Alstom Req ID:475393 Rejoignez Alstom et façonnez la mobilité de demain Chez Alstom, nous comprenons les réseaux de transport et ce qui fait avancer les gens. Des trains à grande vitesse aux métros, monorails, tramways, en passant par les systèmes clés en main, les services, les infrastructures, la signalisation et la mobilité numérique, nous offrons à nos clients une gamme de solutions parmi les plus complètes du secteur. Chaque jour, plus de 80 000 collaborateurs œuvrent pour une mobilité plus verte et plus intelligente, connectant les villes tout en réduisant les émissions de carbone et en remplaçant les voitures. Et si vous deveniez notre prochain Team Leader Production à Villeneuve ? Votre futur rôle À Villeneuve, plus de 350 collaborateurs issus de 15 nationalités travaillent ensemble à la fabrication et à la modernisation de trains, locomotives, tramways et voitures voyageurs pour la Suisse et d'autres pays européens. Notre ligne de produits Services propose une gamme complète de solutions visant à maximiser la valeur des actifs de nos clients, tout au long de leur cycle de vie : de la conception à l’exploitation, jusqu’à la fin de vie. Vos missions principales Management d’équipe Encadrer une équipe d’opérateurs pour atteindre les objectifs de production dans le respect des exigences clients et des critères QCD (Qualité, Coût, Délai). Animer les briefings de début et de fin de poste. Planifier et organiser les ressources en fonction des besoins de production. Garantir la disponibilité des équipements et outils nécessaires, tout en assurant le respect des règles EHS et des standards 5S. Assurer l’intérim du Responsable de Production en son absence. Prioriser les tâches en coordination avec les responsables de production Sécurité et Environnement (EHS) Promouvoir une culture de sécurité au sein de l’équipe. Identifier et signaler tout comportement à risque ou écart aux procédures. Performance opérationnelle Suivre l’avancement des travaux et informer en temps réel le Responsable de Production des écarts SQDC et incidents. Veiller à la bonne application des instructions de travail et à la conformité des processus. S’assurer que la documentation est à jour et correctement renseignée. Communication et cohésion d’équipe Favoriser les échanges réguliers et constructifs avec les membres de l’équipe. Fournir des retours sur les performances individuelles et collectives. Encourager la participation active et la remontée d’idées. Amélioration continue Soutenir les initiatives d’amélioration continue et de résolution de problèmes. Réaliser des audits de processus et proposer des actions correctives. Réduire les activités sans valeur ajoutée. Collaborer avec les équipes APSYS et industrielles pour optimiser les méthodes de travail. Garantir l’application des principes 5S. Développement des compétences S’assurer que chaque membre de l’équipe dispose des compétences nécessaires, y compris les formations aux procédés spéciaux. Mettre à jour régulièrement la matrice de compétences. Identifier les besoins en formation et les remonter à la hiérarchie. Profil recherché Nous valorisons avant tout la passion et l’engagement. Voici les compétences et expériences qui vous aideront à réussir dans ce poste : Expérience industrielle de 10 ans, idéalement dans le secteur ferroviaire et dans un environnement international. Capacité à encadrer une équipe de techniciens et d’ingénieurs dans des domaines techniques. Connaissances en ingénierie des procédés, rédaction et amélioration d’instructions de fabrication, équilibrage de ligne, Lean Manufacturing. Maîtrise d’un ERP (type SAP) pour la gestion des nomenclatures, gammes et configurations. Maîtrise du français et de l’anglais. Solides compétences organisationnelles, esprit logique, excellent communicant et leadership naturel. Ce que nous vous offrons Un poste en CDI dans une entreprise leader de la mobilité verte. Un environnement de travail dynamique et multiculturel. Un package de rémunération attractif avec des avantages (plan de prévoyance). Des horaires flexibles et des modèles de travail hybrides pour un meilleur équilibre vie pro/perso. Des opportunités d’évolution en Suisse et à l’international. Des formations de qualité via l’Alstom University et des programmes d’innovation participative. Un environnement de travail moderne, inclusif et collaboratif (mentorat, diversité, événements internes, etc.). Égalité des chances Alstom s’engage en faveur de l’égalité des chances. Nous valorisons la diversité et créons un environnement de travail inclusif où chacun peut s’épanouir pleinement. Toutes les candidatures sont examinées sur la base des compétences, sans distinction de couleur de peau, religion, genre, orientation sexuelle, identité de genre, âge, origine, handicap ou toute autre caractéristique protégée par la loi.
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30/06/2025

ALSTOM Schweiz AG

Industrial Quality Manager (f/m/d)

  • ALSTOM Schweiz AG

  • Villeneuve

  • 30/06/2025

  • Emploi permanent 100%Gestion/Cadre

Emploi permanent 100%

Gestion/Cadre

Villeneuve

Industrial Quality Manager (f/m/d) Date: 28 juin 2025 Lieu: Villeneuve, CH Entreprise: Alstom Req ID:475585 At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams, to turnkey systems, services, infrastructure, signalling and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, 80,000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars. Could you be the full-time Industrial Quality Manager (f/m/d) in Villeneuve we’re looking for? Your future role In Villeneuve, over 250 colleagues from 15 different countries work together to manufacture and maintain multiple units, locomotives, trams, and passenger cars from Switzerland and other European countries. Our product line Services offers a complete range of solutions to maximise the value of customer assets. Our offerings cover the entire lifecycle of the asset, from design and build, to operation, to end of life. Take on a new challenge and apply your managerial expertise in a new cutting-edge field. You’ll report to Békir KÖKCÜ, Site Quality Director and work alongside proactive and agile teammates. You'll be to reference for maintenance teams for daily technical and processes, supplier quality issues and related improvement actions. Day-to-day, you’ll drive the Project team and process owners in the Internal Non Conformity management and contribute to the related improvement plan, process reviews and Non Conformity decreasing and much more. You’ll specifically manage the internal quality issues raising quality control plans for maintenance, revision of equipment, overhauls of equipment, trains and procedures based on FMEA and field returns, but also perform cost of non-quality analysis in maintenance activities and define action plans aimed at the reduction of costs of non-quality We’ll look to you for: Manage site industrial quality activities : Budget, People, Process & Performance Lead APSYS (Alstom Production System) improvement plan for Industrial Quality requirements (Q09 to Q13 items) Ensure regular Process FMEA, Adapted Control Plan & Quality Control Plan update to improve Zero Defect objective, especially for Special Processes Perform analysis at site level to improve Industrial Quality Performance Escalade the main anomalies detected on the production lines at site level & ensure their effective treatment (Problem Solving tools) All about you We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: Master’s degree in engineering (electromechanical, electrical, material, mechanical) or equivalent Special Process Qualification minimum at Level 1 according to Quality Academy criteria Processes knowledge on Quality in industrial environment Management experience Fluency in French & English; German is a plus Things you’ll enjoy Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: Enjoy stability, challenges and a long-term career free from boring daily routines Work with the security standards for railway industry Collaborate with transverse teams and helpful colleagues Ability to work in a matrix organization and resistance to pressure (Production & Delivery) Contribute to innovative projects Steer your career in whatever direction you choose across functions and countries Benefit from our investment in your development, through award-winning learning Progress towards Quality Manager, Methods Engineer, or Project Manager Benefit from a fair and dynamic reward package that recognises your performance and potential, plus comprehensive and competitive social coverage (life, medical, pension) You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you! Equal Opportunities Statement As an employer, Alstom stands for equal opportunities. By creating an inclusive work environment where all employees are encouraged to realise their full potential, individual differences are valued and respected. All applicants are considered solely on the basis of their qualifications, regardless of skin colour, religion, gender, sexual orientation, gender identity, age, ethnic and national origin, disability or other legally protected characteristics.
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