Who are we?
Equinix is the world’s digital infrastructure company®, operating over 260 data centers across the globe. Digital leaders harness Equinix's trusted platform to bring together and interconnect foundational infrastructure at software speed. Equinix enables organizations to access all the right places, partners and possibilities to scale with agility, speed the launch of digital services, deliver world-class experiences and multiply their value, while supporting their sustainability goals.
Joining our operations team means that you will be at the forefront of all we do, maintaining critical facilities infrastructure as part of a close-knit team delivering best-in-class service to our data center customers. We embrace diversity in thought and contribution and are committed to providing an equitable work environment that is foundational to our core values as a company and is vital to our success.
Qui sommes-nous ?
Equinix est à ce jour la société d'infrastructure numérique la plus importante au monde.
Exploitant plus de 265 datacenters à travers le monde, elle fournit des interconnexions à tous les principaux clouds et réseaux.
Notre plateforme mondiale permet aux clients de placer leurs infrastructures là où ils en ont besoin et ainsi de les connecter.
Equinix est une entreprise mondiale en plein développement, comptant à ce jour plus de 20 ans de croissance consécutive.
A travers notre portefeuille innovant de multiples produits et services à haute performance, nous avons créé le plus grand et le plus actif écosystème de près de 10 000 entreprises dans le monde.
Rejoindre notre équipe opérationnelle vous permettra d’être au premier plan de tout ce que nous faisons, en assurant la maintenance de l'infrastructure des installations critiques et ceci au sein d'une équipe soudée qui fournit le meilleur service possible à nos clients dans nos datacenters.
Ce que nous offrons
Chez Equinix, nous avons le rôle et la mission de valoriser et de mettre en premier plan les différentes communautés que nous servons, de contribuer à leur sécurité ainsi que de prendre soin de nos équipes. Notre culture #IamSafeIBelongIMatter est le reflet de tout ce que nous faisons quotidiennement à travers Equinix.
Chez Equinix, nous pensons que notre culture et nos valeurs sont au cœur de notre succès. Nous savons que notre succès dépend de nos employés, c’est pourquoi nous nous efforçons d'offrir un environnement de travail positif où nous encourageons activement l’évolution, l'apprentissage et le développement de soi.
Equinix est un employeur mettant l’accent sur le principe d’égalité des chances. Tous les candidats qualifiés seront considérés pour le poste et ceci sans prendre en considération les origines, la religion, le sexe, l'orientation ou l’identité sexuelle, l'âge, ou le handicap. Nous défendons activement la diversité grâce à une série de réseaux.
Equinix recrute un/une Technicien / Technicienne de Maintenance Industrielle pour son site basé à Genève
En tant que Technicien / Technicienne de Maintenance Industrielle, votre mission principale sera d’exploiter, gérer, effectuer des tâches de réparation et de maintenance sur les systèmes Chauffage, Ventilation, Climatisation (CVC), les systèmes d'alimentation critique et non critique, la plomberie, l’électricité, le dispositif de lutte contre les incendies, toiture, les parties extérieures du site et assure le soutien aux fournisseurs pour tout ce qui s'y rapporte.
Responsabilités
Exploitation, Maintenance et Continuité de service
Reporting
Formation requise
Savoir-faire
Savoir-être
Horaires
Les avantages chez Equinix
De plus, nous offrons une rémunération attractive et de nombreux avantages, comme une prime annuelle liée aux résultats de l'entreprise et à vos objectifs individuels, un plan d'achat d'actions, des activités extra-professionnelles et des événements réguliers… une vraie culture d’entreprise qui valorise l'engagement, le respect et le plaisir au travail.
Vous voulez en savoir plus ?
Nous avons hâte de vous rencontrer !
https://careers.equinix.com/fr/homepage?utm_source=dotcom
Job Summary
In this role you will perform preventive and reactive maintenance related to the infrastructure, manage sub-contractors and form an active part of a successful team.
Responsibilities
Under the direction of the M&E Supervisor, perform preventive and reactive maintenance related to the infrastructure
Utilize the maintenance management system to ensure accuracy of data at all time
Monitor alarm systems and react to any alarms raised
Perform small repairs
Manage sub-contractors and ensure they follow rules edicted by Equinix
Perform and follow up visual checks
On-Call service will be required (1 week/month)
Understand, apply and enforce health and safety rules
Qualifications
Diploma in Electrical and/or Mechanical Engineering
Experience with critical infrastructure
M.V. switching experience and manual ability
Be able to perform small repairs (Electrical, mechanical and plumbing)
Able to read electrical/mechanical drawings
Friendly with computing/electronics tools to monitor the site (BMS, displays, etc...)
Friendly with Office Pack (Word, Excel, etc...)
Fluent in French and English (written/spoken)
Being able to communicate in an efficient way, even during stressful situations, to provide clear written reports and establish clear processes
Flexible
Driving license
Equinix is committed to ensuring that our employment process is open to all individuals, including those with a disability. If you are a qualified candidate and need assistance or an accommodation, please let us know by completing this form.
Equinix is an Equal Employment Opportunity and, in the U.S., an Affirmative Action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to unlawful consideration of race, color, religion, creed, national or ethnic origin, ancestry, place of birth, citizenship, sex, pregnancy / childbirth or related medical conditions, sexual orientation, gender identity or expression, marital or domestic partnership status, age, veteran or military status, physical or mental disability, medical condition, genetic information, political / organizational affiliation, status as a victim or family member of a victim of crime or abuse, or any other status protected by applicable law.